Achterhoekse Limoncello heeft 3 prijzen gewonnen op de International Wine & Spirit Competition (IWSC) van 2024. De limoncello, arancello en bloedsinaasappel likeuren wonnen zilver op de grootste drankenwedstrijd ter wereld. Daarmee is het familiebedrijf uit de Achterhoek het beste likeurmerk van Oost-Nederland.
De IWSC-jury gaf de arancello Oerend Oranje van Achterhoekse Limoncello maar liefst 93 van de 100 punten. De limoncello Geale Goud viel ook in de smaak met 91 punten. De Rossige Rooie was met 90 punten eveneens goed genoeg voor zilver.
Allerhoogste niveau
Eigenaren Joris van Londen en Roel Tomassen van Achterhoekse Limoncello zijn trots. “Dit is opnieuw een beloning voor ons team”, zegt Joris. “De IWSC is de Champions League van de likeurenwereld. We zijn nu Borussia Dortmund, maar nog net geen Real Madrid. Maar we zijn heel dicht bij goud.”
Meer dan 30.000 flessen
Joris en Roel zijn op Koningsdag 2021 gestart met Achterhoekse Limoncello. Met hulp van opa Keup (85) en vader Rob (68) zijn in 3 jaar meer dan 30.000 flessen met de hand gebotteld. Het familiebedrijf werkt volledig ambachtelijk en maakt alle likeuren van onbespoten biologische citrussen van Sicilië.
Twee likeuren van Achterhoekse Limoncello zijn altijd verkrijgbaar: de Geale Goud limoncello gemaakt van citroenschillen en de Oerend Oranje arancello gemaakt van sinaasappelschillen.
De Achterhoekers brengen ook gelimiteerde likeuren op de markt. Zoals de Rossige Rooie van bloedsinaasappel. “Die special was vorig jaar een succes en snel uitverkocht”, zegt Joris. “Daarom is Rossige Rooie nu weer verkrijgbaar. Deze zomer lanceren we nog een geheel nieuwe smaak: Mals Maatje mandarino.”
Samen met zijn opa doet Joris de productie. “Joris is de smaakmaker van ons twee”, vertelt Roel over de rolverdeling. “Ik ben de reuringmaker. Mijn vader doet de bezorging. Hij rijdt twee keer per week door de Achterhoek en Liemers.”
Buiten de eigen regio slaat Achterhoekse Limoncello ook aan. Roel: “We werken al samen met ruim 100 horeca en slijters. Ook in Arnhem, Nijmegen en Twente. Ons authentieke merk waarderen mensen. Via onze webshop krijgen we bestellingen vanuit heel Nederland.”
De twee blijven vernieuwen. Joris: “Niet alleen met nieuwe smaken. Naast de standaard 500 ml flessen brengen we nog dit jaar 200 ml flessen limoncello en arancello op de markt.” Roel vult aan: “We hebben sinds kort ook Spritz-glazen. En bedrijven kunnen hun flessen Achterhoekse Limoncello laten personaliseren. Mooie ontwikkelingen.”
Mail gerust even naar info@achterhoekselimoncello.nl
Volg ons op socials via @achterhoekselimoncello